onsdag, oktober 10, 2007

Kaffe på gröten

Förra inlägget gick från kaffe och livsåskådning till grötdiskussioner. För intresserade har jag för tillfället (är för rastlös och orolig för en standardfrukost) havremjölk och äpplemos på min frukostgröt.




I eftermiddag tänkte jag trots arbete till 17.00 (skulle klockan på blogger.com inte varit så svår att ställa in skulle ni märkt att jag var på jobbet just nu, med föga ansträngande uppgifter såsom telefonsvarande, vilket lätt kan kombineras med bloggskrivning) promenera till Möllevångstorget för att avnjuta icke-portugisiskt men ack så gott kaffe

Très simple, tänker ni.


Men nu står jag inför valet, latte eller espresso?

Sojalatten på Kaffebaren på Möllan är förmodligen den godaste jag någonsin smakat. Lagom söt, mochasmakande och lite nötig.

Men espresso och cigarett (jag har skurit ner på mitt rökande, borde jag inte belönas med en till kaffet någon gång ibland?). Denna gudomliga kombination.




La vie n'est pas compliqué

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet en bättre kombination. Du vet vad det handlar om vid det här laget. Saker och katter.