söndag, februari 03, 2008

en helt vanlig dag


Visa större karta

Andrea: Ursäkta, vet du var rue de l'ecole polytechnique ligger?
Man: Javisst, jag ska på det hållet, följ mig så visar jag dig!

Man: Så, vad gör du i Paris?
A: Jag ska börja plugga på Sorbonne.
Man: Åh så kul, det är ett av våra bästa universitet.
A: Vad jobbar du med?
Man: Jag är bibliotikarie på universitetsbiblioteket, kom dit någon dag så ska jag visa dig!
A: Jaha, jo hehe det kanske jag gör...
Man: Så, vad är dina favoritsporter?
A: Eh, jag gillar inte sport.
Man: Aha, så du är en intelektuell, gillar du att läsa?
A: Jo det gillar jag ju.
Man: Jag med, här bodde Hemingway förresten och där borta ligger din gata.

A: Tack så hemskt mycket för hjälpen.
Man: Ingen fara, här är mitt nummer, ring när du vill, du skulle älska min 11-åriga son!

Och så blev man intelektuell och gubbraggare på en och samma dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter helt fantastiskt! Kör hårt, han kan säkert öppna många dörrar för dig. Och förresten, det är 4 L i intellektuell... haha.

Andrea sa...

har tyvärr tappat bort hans nummer...
trodde de bara var parallell, men jag är så bilingual nu så jag tänkte väl på ett annat språk :P