måndag, februari 18, 2008

spread it

När jag började blogga här tänkte jag varva mitt eget skriveri och mat, men matlagandet blev det inte så mycket av. Jag har förstås lagat mat men jag har inte orkat fota eller skriva ner några recept, så jag tänkte strunta i matdelen på bloggen. Men nu har jag gjort ett tofupålägg som är så gott så att jag inte kan låta bli, voila:

Bryn 1 gul lök och 3-4 vitlöksklyftor i olivolja på låg värme tills de är mjuka och fått färg. Sänk värmen ytterligare och häll i några matskedar balsamvinäger och låt puttra ett tag.

Häll allt i mixern, lägg i 250 gram tofu och mixa slätt, blir det för grynigt kan du hälla i lite mer olivolja. Smaksätt med salt, peppar, paprikapulver, citronsaft och hackad persilja och du har ett gott pålägg som håller sig upp till en vecka i kylen.

Inga kommentarer: